Sunday 24 February 2013

Tgh Malam yg hening

Selamat malam semua.. Entry saya malam ni saya x blh tidur sebab terlebih tidur siang td... emmm.. apa yg saya blh bt ceoteh la dalam blog sorg diri. Nak bercakap dgn huuby dia outstation plk. Tggl la saya sorg diri di rumah apa lg layan blog je la... dah la esok nak bgn awal nak blk kerja kat penang. Lagi 4 hr je.. lepas ni saya jd house wife sepenuh masa... mtk2 saya selamat sampai penang esok. Sebab biasa terjadi benda yg x di ingini belaku keatas diri ini. Pada suatu pagi nak blk ke Penang kerja terjadinya pecah tayar di lebuh raya utara selatan, masa tu saya tengah laju dlm 110km, bas ekpress baru potong je kereta saya dgn lori byk. Apa lagi melelong2 la kereta, bersyukur sanggat Allah melindungi diri ku dari musibah ini. Saya berhenti ketepi jln dgn gelap hutan pekat sorg diri xtau nak bt apa. Terus col hubby, than hubby suh col plus tgk dekat belakang kad no telepon terus col. bila dah bercakap dgn org plus saya bgtau terus la saya takut sorg kat sini, diorg pesan kunci pintu, kalau ada org nak tlg jgn buka pintu kecuali org plus. Alhamdulillah x sampai 5 minit peronda plus lalu dekat situ lega rasa hati n diorg bgtau hairan tgk kereta saya berhenti kat lorong kecemasan mesti ada yg x kena.. diorg bunyikan sairen n datang dekat saya baru saya buka pintu setelah di perkenalkan. saya bgtau le yg tayar kereta saya pecah n diorg tolg tukarkan dgn tayar spare. diorg bgtau diorg xdapat laporan apa2 lg, kebetulan diorg baru masuk shif pg n bt rondaan sekitar tol kuala ke sg perak. Memang saya pujilah kecekapan plus ni.. memang terbaik. terima kasih abg2 plus 2 org tu kerana bersusah payah tolong tukarkan tayar di tgh2 hutan gelap gulita itu.. terima kasih sekali lagi kepada abg2 plus berdua n plus... saya pun terus memandu dgn kelajuan yg minima iaitu 80km shj.. Pada pukul 9am saya selamat sampai ketempat kerja... Jd di sini saya hendak mengigatkan pemandu2 yg kerap blk waktu pg untuk ke tempat kerja cubalah check kereta anda dahulu spt myk hitam, tayar n sebangainya supaya pejalanan kita lancar..Hp sentisa ada credit klau jd apa2 kita blh col. Kita pun x tahu benda nak jadi spt saya, saya selalu service kereta sebelum perjalanan jauh.. tp klau nak jd, jd juga. so berhati2 di jalan raya, jgn main hp ketika memandu. ok lah mata pun mula terasa mengantuk dah esok x jg pulak pagi.. ok lah ya selamat malam..

Beginilah tayar kereta saya yg pecah tempoh hari.. terukkan



No comments:

Post a Comment